585851AC-9052-4ABA-8E57-8EFFF6B81F30Teorie zlatého kruhu je stejně jako většina fungujících věcí v našem životě až neuvěřitelně jednoduchá. Proč ji tedy tolik lidí neumí používat? Možná je to způsobem vysvětlování. Zkusím tedy vysvětlit tento princip tak, jak ho používám já.

Kdy se teorie zlatého kruhu hodí? Při jakémkoliv jednání, kdy potřebuje prostistranu připravit k tomu, aby jste ji mohli úspěšně nabídnout svůjí službu či svůj produkt.

  1. pomožte klientovi PTÁT SE PROČ? Především vy sami se musíte před tím než „vybalíte“ svou nabídku ujistit, že nabízíte pro klienta to správné řešení. Když se o tom v úvodním dialogu ujistíte, budete pak působit věrohodněji. Neméně důležité je to, aby i klient sám porozumněl všem souvislostem a dospěl k pochopení:“ Ano já takovu službu opravdu potřebuji!“
  2. pokuste se společně prodiskutovat všechna řešení: „JAK TO KSAKRU VYŘEŠIT?“ Veďte klienta, argumentujte, navrhujte, vysvětlujte.
  3. pokud jste dospěli při diskuzi s klientem až sem, věnovali si vzájemně svůj čas a invenci, neměl by být přece problém dojít k společnému závěru, že: „ejhle já mám pro Vás Vážená paní/ pane možné řešení!“ Zbývá už jen vysvětlit jak Váš produkt vypadá, funguje a pohovořit o formě, jak by jste mohli svůj produkt přizpůsobit pro specifické potřeby právě tohoto klienta.

Obchodu zdar přeje Michal Nový (CETTUS a.s.)

Autor Karel Borovička